Ensemble de Théâtre Musical der Hochschule der Künste Bern
Chloé Bieri | Stimme
Moritz Achermann | Stimme
Katyhuska Robinson | Stimme
Johannes Feuchter | Stimme
Luciana Peyceré | Stimme
Stanislas Pili | Stimme
Maria Fernanda Rodríguez | Stimme
Corentin Barro | Stimme
Mara Probst | Stimme

Benoît Piccand | Klangregie
Laurens Inauen | Klangregie
Olivier Pasquet | Elektronik
Pierre Sublet | Künstlerische Gesamtleitung
Nemanja Radivojevic | Assistenz


Georges Aperghis
Machinations (2000)
für vier Frauenstimmen, Live-Elektronik und Video. Fassung für neun Stimmen, Live-Elektronik und Video von Pierre Sublet (2019)

keine Pause | Ende gegen 17:30
erneute Aufführung um 20:00


Gefördert durch die Kulturstiftung des Bundes

ACHT BRÜCKEN gemeinsam mit der Hochschule der Künste Bern


Premiered to commemorate the turn of the millennium at the music festival in Witten, Machinations by Georges Aperghis soon attained iconic stature. Four female singers are arranged in a strict geographic pattern behind tables on stage. Video screens allow us to observe how they handle the objects distributed on the tables. The text they sing is fragmented to the point of unintelligibility through musical phrasing and transformation via live electronics. In this minimalistic, staged arrangement, however, languages changes its function: from lexical content to sound itself. A multi-faceted statement. And a key work of new musical theatre.