Donatienne Michel-Dansac | Sopran
Gerald Preinfalk | Saxophon
Christoph Walder | Horn
Anders Nyqvist | Trompete
Mikael Rudolfsson | Posaune
Virginie Tarrête | Harfe

Klangforum Wien
Sylvain Cambreling | Dirigent


Alberto Posadas
Umbrales evanescentes (2019)
für Saxophon, Horn, Trompete, Posaune und Ensemble
Kompositionsauftrag von ACHT BRÜCKEN | Musik für Köln, gefördert durch die Ernst von Siemens Musikstiftung
Uraufführung

Georg Friedrich Haas
im Schatten der Harfen (2018)
für Ensemble
Kompositionsauftrag von Casa da Música Porto, ACHT BRÜCKEN | Musik für Köln und dem œnm . österreichisches ensemble für neue musik
Deutsche Erstaufführung

Georges Aperghis
Contretemps (2005/06)
für Sopran und Ensemble

Das Konzert im Radio: Heute in WDR 3 Konzert, 20:04


Gefördert durch die Kulturstiftung des Bundes

ACHT BRÜCKEN


In his cycle Poética del espacio (Poetics of Space), Alberto Posadas examines the relationship between sound space and space sound. In the third part of this series of works, he studies the architecture of sound production, the instrumental space. That may sound like an experimental laboratory, but the result is impressive, refreshingly lively music. The Austrian Georg Friedrich Haas then expands space to encompass world politics, dedicating his new composition to Elin Ersson, the young Swedish woman whose moral courage prevented the deportation of an asylum-seeker to Afghanistan. Finally, Georges Aperghis places a soprano voice within an instrumental thunderstorm of sound, inspired by Paul Klee’s painting Vor dem Blitz (Before the Lightning). “Contretemps” – the aesthetics of adverse circumstances.