Cantando Admont

David Robertson | conductor


György Ligeti
Atmosphères (1961)
für großes Orchester

Cristóbal de Morales
Zain. »Candidiores nazarei eius nive«
für fünf Gesangsstimmen

Beat Furrer
Sechs Gesänge (2022)
für Vokalensemble und Orchester. Text von Sara Gallardo
Kompositionsauftrag von ACHT BRÜCKEN | Musik für Köln, gefördert durch die Ernst von Siemens Musikstiftung, und dem Concertgebouworkest
Deutsche Erstaufführung

Pause

Otto Ketting
Pas de deux (1961 / 2000)
für Blasorchester

Morton Feldman
Coptic Light (1986)
für Orchester


Pause gegen 20:40 | Ende gegen 21:40


Das Konzert im Videostream: Di 31. Mai 2022 20:00 philharmonie.tv. Verfügbar bis Sa 30. Juli 2022.

Kottmair Architekten unterstützen ACHT BRÜCKEN | Musik für Köln.


KölnMusik in Kooperation mit ACHT BRÜCKEN

It is one of the most remarkable pieces not just in most recent music history: in 1986 Morton Feldman wrote »Coptic Light«, a work in which no less than 106 orchestral musicians treat sounds in unison, like a gently breathing organism. This requires a sublime culture of sound – as guaranteed by the Concertgebouworkest from Amsterdam. Under the baton of the American new music specialist David Robertson, this venerable world-class orchestra devotes itself to extraordinary orchestral colours, from György Ligeti’s cult piece »Atmosphères« to a new work by the Austrian Beat Furrer and »Pas de deux« by the Dutchman Otto Ketting. In between, the vocal ensemble Cantando Admont demonstrates the incredibly modern sound produced as early as the 16th century, in an a-cappella wonderwork by the renaissance composer Cristóbal de Morales.